Sarjan intro on julkaistu ja se on nähtävillä oheisella videolla. Siinä kuullaan myös tutun tunnuslaulun uusi versio. Alkuperäisestä sarjasta tutut hahmot Tepa, Selma Taateli, Heimo Huima ja Ankenstöm ovat mukana myös uudessa sarjassa. Akun rooli tulee olemaan suurempi kuin alkuperäisessä sarjassa. Muista hahmoista vahvistuksen esiintymiselleen ovat saaneet Pelle Peloton, Hannu Hanhi, Karhukopla, Konnamuori, Milla Magia, Kulta-Into Pii, Kultu Kimallus ja Taavi Ankka.
Sivut
▼
torstai 22. kesäkuuta 2017
Uusi Ankronikka aloittaa syksyllä
Ankronikan uusintaversiosta on puhuttu jo useampi vuosi ja tietoja siitä on tihkunut pikkuhiljaa. Odotus alkaa olla lopuillaan, sillä sarjan tarkat alkamispäivämäärät ovat tiedossa eivätkä ne ole kaukana. Tunnin mittainen avausjakso esitetään Yhdysvalloissa 12. elokuuta ja varsinaisesti sarja alkaa kahden seuraavan jakson myötä 23. syyskuuta. Samana päivänä tulee kuluneeksi tasan 30 vuotta alkuperäisen Ankronikan alkamisesta. Uuden sarjan esittämisestä Suomessa ei valitettavasti ole vielä mitään tietoa.
Sarjan intro on julkaistu ja se on nähtävillä oheisella videolla. Siinä kuullaan myös tutun tunnuslaulun uusi versio. Alkuperäisestä sarjasta tutut hahmot Tepa, Selma Taateli, Heimo Huima ja Ankenstöm ovat mukana myös uudessa sarjassa. Akun rooli tulee olemaan suurempi kuin alkuperäisessä sarjassa. Muista hahmoista vahvistuksen esiintymiselleen ovat saaneet Pelle Peloton, Hannu Hanhi, Karhukopla, Konnamuori, Milla Magia, Kulta-Into Pii, Kultu Kimallus ja Taavi Ankka.
Sarjan intro on julkaistu ja se on nähtävillä oheisella videolla. Siinä kuullaan myös tutun tunnuslaulun uusi versio. Alkuperäisestä sarjasta tutut hahmot Tepa, Selma Taateli, Heimo Huima ja Ankenstöm ovat mukana myös uudessa sarjassa. Akun rooli tulee olemaan suurempi kuin alkuperäisessä sarjassa. Muista hahmoista vahvistuksen esiintymiselleen ovat saaneet Pelle Peloton, Hannu Hanhi, Karhukopla, Konnamuori, Milla Magia, Kulta-Into Pii, Kultu Kimallus ja Taavi Ankka.
Ron Howard ohjaamaan Han Solo -elokuva
Lucasfilm on tiedottanut, että Oscar-palkittu ohjaaja Ron Howard on palkattu suunnitelmien mukaan ensi keväänä ensi-iltansa saavan nuoresta Han Solosta kertovan Star Wars -spin-off-elokuvan ohjaajaksi. Howard korvaa täten Phil Lordin ja Christopher Millerin, jotka erotettiin tehtävästä kaksi päivää sitten näiden ja Lucasfilmin liian suurien näkemyserojen vuoksi.
Onnen päivien Richie Cumminghamin roolista aikoinaan tunnetuksi tullut Howard on vuosikymmenien mittaisella ohjaajan urallaan ehtinyt niittää mainetta esimerkiksi sellaisilla elokuvilla kuin Apollo 13, Kaunis mieli, Da Vinci -koodi sekä Rush. Hänen vuonna 1988 ohjaamansa fantasiaseikkailu Willow on Lucasfilmin tuottama.
Tulevassa Han Solo -elokuvassa nimiroolissa on Alden Ehrenreich. Suomalaisväriä mukaan tuo Joonas Suotamo, joka jatkaa Chewbaccan roolissa.
Onnen päivien Richie Cumminghamin roolista aikoinaan tunnetuksi tullut Howard on vuosikymmenien mittaisella ohjaajan urallaan ehtinyt niittää mainetta esimerkiksi sellaisilla elokuvilla kuin Apollo 13, Kaunis mieli, Da Vinci -koodi sekä Rush. Hänen vuonna 1988 ohjaamansa fantasiaseikkailu Willow on Lucasfilmin tuottama.
Tulevassa Han Solo -elokuvassa nimiroolissa on Alden Ehrenreich. Suomalaisväriä mukaan tuo Joonas Suotamo, joka jatkaa Chewbaccan roolissa.
tiistai 13. kesäkuuta 2017
Matti Erosen Barks-tutkimukselle jatkoa
Ankisti ja vannoutunut barksisti Matti Eronen lähestyi meitä sähköpostitse ilmoittaakseen, että hänen Barks-tutkimuksensa, A Study from Shadows: Carl Barks' Surviving Comic Book Covers, on julkaistu internetin ihmeellisessä ja valloittavassa maailmassa. Tutkimus on syventävä opus Erosen kirjan Carl Barks' Surviving Comic Book Art teemasta, eli Barksin sarjakuvaoriginaaleista ja kuinka moni pelastui kustantajalta jälkipolville.
Kirjanen on tosiaan tällä hetkellä vain nettiversiona, mutta Eronen mainitsi, että mikäli kiinnostusta on, saatetaan tämä julkaisu vielä painattaakin.
Ja tässäpä vielä linkki itse tutkimukseen. Erosen nettisivua ollaan muuten päivittämässä ja sinne tulee nähtäville hänen originaalikokoelmaansa. Kannattaa siis säännöllisesti käydä tarkastamassa, josko päivityksiä olisi tullut.
Kirjanen on tosiaan tällä hetkellä vain nettiversiona, mutta Eronen mainitsi, että mikäli kiinnostusta on, saatetaan tämä julkaisu vielä painattaakin.
Ja tässäpä vielä linkki itse tutkimukseen. Erosen nettisivua ollaan muuten päivittämässä ja sinne tulee nähtäville hänen originaalikokoelmaansa. Kannattaa siis säännöllisesti käydä tarkastamassa, josko päivityksiä olisi tullut.
Suomalainen animaatioyhtiö yhteistyöhön Disneyn kanssa
Tyylinäytettä sarjasta (kuva: The Walt Disney Company 2017) |
"101 koiraa ovat graafisesti todella kiinnostavia myös pelien, lelujen ja muun oheismateriaalin suunnittelun kannalta. Iso porukka tarjoaa sitä paitsi herkullisen paljon eväitä tarinoille. Meidän versiossamme koirat asuvat värikkäässä talossa ilman ihmisiä, vähän kuin Yksin kotona -elokuvan rasavilli poika. Sen vuoksi sarjan nimikin on 101 Dalmatian Street."Erityisen mielenkiintoista ja ihastuttavaa on, että Disneyltä jopa rohkaistiin siihen, että suomalaisyhtiö pitää kiinni omasta tyylistään - mikä pyyntönä ei välttämättä isolta animaatioyhtiöltä ole se kaikista oletetuin. Toivottavasti luvassa on siis animaatiosarja, joka jää mieleen muustakin kuin Suomi-kuriositeetistaan. Ja lupaavaa on myös se, että Gigglebug Entertainment on jo pilotoimassa uuttakin sarjaa yhdessä Disneyn kanssa. Elämme siis jännittäviä aikoja, ystävät hyvät.
Aiemmin Gigglebug Entertainment on luonut suositun Kikattava kakkiainen -animaatiosarjan.
torstai 8. kesäkuuta 2017
Arvostelu: Aku Ankan taskukirja 453
Kesä on koittanut ja Grillihullut astuu päivänvaloon.
Johtosarja Naurettavat nakit jatkaa Andrea Frecceron kannen aloittamalla
lihaisalla teemalla. Gorm Transgaardin ja Massimo Fecchin sarja ei ole sitä
tyypillisintä Egmont-tuotantoa, mitä Taskarien sivuilla on varsinkin
johtosarjoina totuttu näkemään. Vaikka sarjat harvoin ovatkaan olleet kovin
vakavamielisiä tai synkkäsävyisiä, on niiden painopiste ollut pelkän komedian
sijasta toiminnassa ja seikkailullisuudessa. Naurettavat nakit on puhdasta
hupailua, jonka maku on saatu juuri oikein toimivaksi. Näin kypsytetyt pidemmät
vitsisarjat ovat jatkossakin tervetulleita.
Hieman tavanomaisesta poikkeavampaa hupailua on myös
seuraavassa sarjassa, Monica Manzonin ja Massimo De Vitan Surkuhupaisassa
Superhiiressä. Monien lukijoiden toive saattaa tässä tarinassa toteutua, sillä
kerrankin täydellisenä ja kaikessa onnistuvana pidetty Mikki on kommellusten
kohteena. Asetelma on raikas ja myös tervetullut. Tarinakin on toimiessaan
miellyttävää luettavaa. Tällaistakin voisi nähdä jatkossa lisää, vaikkakin
vaarana on, että toisto syö hyvältä ajatukselta sen parhaan terän pois.
Stefano Ambrosion ja Giampaolo Soldatin Aattomikstuuran
ainoa huomionarvoinen asia on Millan apulaisen Vilperin esiintyminen.
Harvinainen hahmo on nähty Suomessa ainakin kerran aikaisemmin, Taskarissa 271.
Lisäarvoa sinänsä hahmo ei ole tarinoilleen kyennyt tuomaan. Myös Carlo Panaron
ja Michele Mazzonin Roope-setä ja tähdellinen kulta jää ansioiltaan vähäiseksi.
Pikaisessa läpijuoksussa on tunnuttu haettavan mallia Rodolfo Ciminon
keksimistä kummallisista kansoista, mutta Cimino pystyi yleensä antamaan
sarjoillaan lukijoille jotain enemmän. Panaro ei siihen tässä tapauksessa
kykene.
Taskari pitää sisällään muutaman hupijutun, jotka eivät
missään nimessä mestariteosten joukkoon nouse, mutta pystyvät oikeuttamaan
asemansa sisällysluettelossa ja tarjoamaan viihdytystä. Carmelo Gozzon ja
Salvatore Deianan Taiteen monet kasvot on näistä ensimmäinen. Sen juonikuvio on
klassinen eikä se jää pyörimään yhtään pidemmäksi aikaa kuin aihetta on. Myös
Fabio Michelinin ja Marco Palazzin tarinan Taikavillan tenho juonessa on
klassisia piirteitä kerrakseen, joita siinä toimivalla tavalla toteutetaan.
Parhaaksi pyristelee kuitenkin Roberto Moscaton ja Alessia Martusciellon
mukavan hessumaisen absurdi Takuuvarmat kaupat. Käsikirjoitus on siinä
napakymppi. Jos johonkin parannettavaa jää, niin piirroksiin.
Yksi hupijuttu löytyy vielä, mutta sen ansiot ovat edellä mainittua
kolmikkoa korkeammalla tasolla. Tekniikan ihmemaassa on itsensä Enrico Faccinin
sarja. Julkaisu nostattaa edelleen nälkää ensi kuun Roope-sedän
Faccini-platinanumeroa varten. Faccinista lienee jo lähes kaikki kehut ja
superlatiivit käytetty, mutta niille on taas aihetta. Jo tarinan idea on niin
omaperäinen, että tuskinpa kukaan muu kuin Faccini sellaista olisi saanut
päähänsä ja vieläpä alkanut toteuttaa sitä tutun mestarilliseen tapaansa.
Nino Russon ja Danilo Barozzin lyhykäinen Opettavainen
vierailu on ennalta-arvattavuudessaan, tylsyydessään ja paikoittaisessa
epämiellyttävässä pöhköydessään paha floppi. Flopiksi ei sen sijaan voi sanoa
kirjan päättävää tarinaa, jossa aiemmin Taskarin sivuilla epäonnistunut Carlo
Panaro pääsee puhdistamaan kasvonsa mitä mainioimmalla tavalla. Stefano Zanchin
piirtämä Salaisuuksien linna on yllättävä Taikaviitta-tarina. Yllättävä siinä
mielessä, että se on uusi tarina modernilla toteutuksella nuorempien
sukupolvien tekijöiltä ja silti siitä huokuu vanhan kunnon Taikaviitta-jutun
tunnelmaa. En pysty edes muistamaan, milloin viimeksi olisin vastaavaan
törmännyt eli harvinaislaatuisesta herkusta on kyse. Kunpa Taikaviitan kanssa
päästäisiin useamminkin näihin tunnelmiin.
Grillihullut on yllättävän hyvä Taskari. Etukäteen se ei
näytä tarjoavan kovinkaan kummoista kattausta, mutta parastahan on se, kun
ennakko-oletukset pettävät. Mestariteoksien ja tulevien klassikoiden litaniasta
ei sentään ole kyse, mutta ainakin tehtävänsä kesäisenä lukemistona kirja
täyttää oikein hyvin ja siltä osin tavanomaiset kriteerit selvästi peitoten. Hyvin
kypsytetty makupala osoittautuu tuhdimmaksi elämykseksi ja vie takuuvarmasti
nälän pois – herättääkseen sen pian terveellä tavalla uudelleen.
tiistai 6. kesäkuuta 2017
Arvostelu: Aku Ankan taskukirja Teema 50
Aku Ankan taskukirjan järjestyksessään 50. teemanumero on
omistettu merirosvoille ja nimeltään Piraatin palkkapäivä. Tuskinpa teeman
ajoittuminen Disneyn uutukaisen Pirates of the Caribbean -elokuvan ensi-illan
tienoille puhdasta sattumaa on. Puolen sadan täyttymistä olisi julkaisusarjan
osalta voinut paljon osuvamminkin juhlistaa, mutta tällä tarjonnalla nyt
mennään. Ainakin Corrado Mastantuonon kansi on tyylikkäästi toteutettu, joskaan
ei sekään niin juhlistava luonteeltaan ole.
Kirjaan mahtuu kaikkiaan kymmenen tarinaa, joista kolme saa
tässä niteessä ensijulkaisunsa Suomessa. Muut sarjat ovat uusintoja
2000-kymmenen Taskareista. Millekään klassikkolinjalle ei näin ollen ole
selvästikään lähdetty. Sisällysluettelosta ei kummoisia poimintoja pääse
tekemään. Toki mukana on Guido Martinalta aiemmin julkaisematon käsikirjoitus,
Massimo De Vitan piirroksia ja Rodolfo Ciminolta kaksi sarjaa, joten kyllä
suuria nimiä jonkin verran löytyy.
Suuret nimet eivät kuitenkaan tarkoita aina suuria
julkaisuja, kuten tässä tapauksessa päästään toteamaan. Guido Martinan mainittu
käsikirjoitus on kirjan johtosarjana. Pikijouhen perinnön on saanut
piirrettäväkseen Giulio Chierchini. Piirrosten osalta puitteet ovat hyvin
kohdallaan eikä Martinakaan tunnetusti mikään satunnainen kynäilijä ollut. Martinan
sarjoille tyypilliset Ankkain perheen sisäiset kieroilut ovat tälläkin kertaa
riemukasta seurattavaa, mutta tarinalle ei selvästikään ole täysiä paukkuja
uhrattu. Se on Martinalta pikemminkin rutinoitunut suoritus, mutta kuitenkin viihdyttävyydessään
se kertoo paljon legendan lahjoista.
Toinen kirjan kolmesta ensijulkaisusta on Mikki-seikkailu
Kapina laivalla, joka on parodia samannimisestä klassikkoelokuvasta. Sarjan on
piirtänyt Sergio Asteriti, joka ei jäljeltään koskaan ole yltänyt suurimpien piirtäjien
joukkoon. Giorgio Ferrarin käsikirjoitus on vahva. Se on niinkin vahva ja
viihdyttävä, että juoneltaan tarina on kirjan paras. Piirroksissa annetaan
kuitenkin niin paljon tasoitusta, että kokonaisuudessaan parhaan sarjan
tittelin antaminen on vastahakoista.
Sisto Nigron ja Guido Scalan Kapteeni Barrakudan aarre on
viimeinen ensi kertaa julkaistavista tarinoista. Sekin on ihan sujuvasti
kirjoitettu juttu, jota on mukava seurata, mutta laadullisesti se häviää
kuitenkin muille debytanteille. Scalan piirroksetkaan eivät tässä kohtaa oikein
tärppää. Tulos jää vaisuksi.
Aiemmin julkaistujen sarjojenkaan kohdalla ei erityisemmin
päästä hihkumaan. Helpointa on nimetä kirjan heikoin tuotos. Se on Bob
Langhansin ja José Maria Manriquen Meren urhoja Taskarista 244. Tarina ei
juonellisesti pääse sytyttämään lainkaan ja viimeistään mahdollisen orastavan
liekin sammuttavat Manriquen jäykät piirrokset. Hänen uransa varrelta on
myöhemmin nähty parempaakin, vaikkei hänkään koskaan tietään piirtäjien
valiojoukkoon raivannut.
Positiivista on se, että heikoimman sarjan käsittelyn
jälkeen ei huonompaan suuntaan voida mennä. Matka hyvistä sarjoista puhumiseen
on kuitenkin vielä kesken. Opukseen löydetyt kaksi Rodolfo Ciminon
käsikirjoitusta eivät edusta pitkän uran tehneen miehen parasta terää. Massimo
De Vitan piirtämä Kaljuunan lyhty on tapahtumaköyhä. Sandro Del Conten
taiteilema Tritonuksen pyörre taas vaikuttaa keskeneräiseltä tuotokselta.
Ciminon lisäksi kahteen otteeseen nimensä sisällysluetteloon
on saanut piirtäjä Massimo Fecchi. Per Hedmanin Kapteeni Mustan aarre ei järin
mahtava tarina ole, mutta parantaa loppua kohti. Gorm Transgaardin Kaskelotin
kyynel sen sijaan on onnistunut sarja. Siinä on varsin tiiviiseen tilaan saatu
aikaan jopa hieman monipolvistakin seikkailua huumorilla ja mainiolla
loppuratkaisulla varustettuna. Fecchin piirrokset ovat molemmissa sarjoissa
lukemisen nautintoa edistäviä ja tarinoihin tarttumiseen yllyttäviä.
Vertailussa Kaskelotin kyynel vie kuitenkin siltäkin osin voiton.
Kirjan sisällöstä vielä jäljelle jäävät kaksi tarinaa ovat
lyhyehköjä ja hupailupainotteisia. Siksi onkin varsin yllättävää, että juuri ne
osoittautuvat kokonaisuuden parhaiksi osasiksi. Carlo Panaron ja Luciano
Milanon Aarrekoira täyttää juuri ne kriteerit, mitä tällaiselta sarjalta sopii
odottaakin. Se on aidosti hauska ja pitää otteessaan loppuun saakka. Sarja on
mitoitettu oikein. Lopun annetaan tulla luontevasti omalla ajallaan. Kiirettä
ei pidetä eikä tarinaa venytetä yhtään ylimääräistä. Marco Boscon ja
Massimiliano Valentinin käsikirjoittamaan sekä Giorgio Di Vitan piirtämään
juttuun Aarteen jäljillä voi liittää täsmälleen samat kehut. Juonen lisäksi molemmissa
sarjoissa piirrokset ovat kontekstiinsa mitä sopivimpia.
Teemanumeron järjestysnumero oikeuttaisi mainitusti pienen
juhlan paikkaan, mutta juhlatunnelmiin ei merirosvoilulla päästä. Kirjan
sisältö on koostumukseltaan varsin vaatimatonta, joten sinänsä lopputulema ei
ole mikään yllätys. Yllättävää on pikemminkin se, että tällaisella kattauksella
on varsinkin tällaiseen kohtaan lähdetty liikkeelle. Teemanumerot julkaisuna ja
niiden uskolliset lukijat ansaitsisivat parempaa. Tämä meno on erikoisjulkaisulle
aivan liian vaatimatonta. Jopa tietoisten riskien ottaminen olisi
tervetulleempaa peilityynen turvallisten, mutta tylsiksi tuomittujen valintojen
sijaan.
maanantai 5. kesäkuuta 2017
Arvostelu: Roope-setä 449
Kesäkuun Roope-setä jatkaa juhlavuoden johtosarjojen
klassikkolinjalla ja ajankohtaan mitä sopivimmalla tavalla lomateemalla. Mestaripiirtäjän
paikalla on Giovan Battista Carpi eikä käsikirjoittaja Giorgio Pezzin hänkään
väärässä seurassa ole mestareista puhuttaessa. Lomalaatikot on ensimmäiseen
ruutuunsa lisätyn tekstin mukaan klassikko vuodelta 1977. Klassikko-termin
käytölle on tässä kohtaa liian matala kynnys, mutta erinomaisesta sarjasta on
joka tapauksessa kyse. Pezzinin juoni on alusta loppuun nautinnollista
seurattavaa, mutta se ei ole sinänsä mitenkään poikkeuksellinen ja erityinen.
Vaikka tarinasta nauttiikin nyt täysillä, tulee se ajan kuluessa sulautumaan
massaan. Moinen ei tietenkään täytä klassikon aineksia. Carpin piirrokset on
vielä mainittava lopuksi positiivisessa ja kunnioittavassa hengessä. Ne antavat
sarjan kiitettävyydelle vielä viimeisen silauksen.
Rudy Salvagninin ja Davide Baldonin lyhykäinen Hessu-juttu
Kadonneen auton metsästys mukavasti rakenneltu vitsi, joka suorittaa
tehtävänsä. Pitkien sarjojen lomassa tällaisten vitsipätkien kohtalona on lähes
aina jäädä vähemmälle huomiolle, mutta niitäkin tarvitaan julkaisuihin mukaan.
Asiain tola on näin erityisesti juttujen ollessa näin hyviä.
Jatkosarjana tämän vuoden lehdissä julkaistava Suuri
pokaalijahti etenee neljänteen osaansa Nälkäpeli. Carlo Panaron
käsikirjoittaman sarjan aiemmat osat ovat olleet niin onnettomia, että itkeä on
tehnyt mieli varsinkin näin juhlavuoden ollessa kyseessä ja sarjan ryövätessä
siltä leijonanosan. Ensimmäisten kolmen osan piirtäjä Giampaolo Soldati on
mennyt vaihtoon ja kentällä vuoronsa saa Ettore Gula. Päähenkilönä on tällä
kertaa Hansu, mikä herättää pieniä toiveita suunnan vaihtumisesta. Turhiksi
osoittautuvat nekin toivon rippeet. Monien Hansu-sarjojen nerokkuus tunnetun
ruokateemansa ympärillä on tiessään, kun taas palaa pohjaan ja pahasti. Katku
kestää ainakin elokuuhun asti, jolloin – mitä todennäköisimmin valitettavasti –
vuorossa on seuraava osa.
Itku pitkästä ilosta tuntuu onneksi toimivan toisinkin päin,
sillä tahattomalta tragedialta lukijoita saapuu pelastamaan kukas muukaan kuin
Enrico Faccini. Faccini on heinäkuussa ilmestyvän seuraavan platinanumeron
itseoikeutettu tähti ja odotukset sen kuin nousevat päivä päivältä. Tämä
edeltävä numero tarjoaa oivaa lämmittelyä, sillä Faccinilta on tarjolla niin
Hansu-strippi, yksisivuinen kuin pikku sarjakin. Ei ole yllätys eikä mikään,
että mestari onnistuu jälleen kaikessa mitä sattuukaan yrittämään. Pokka pitää
-strippi on osuva, Tekniikkalaji-yksisivuinen kutkutteleva ja Pokerihait-sarja
suorastaan nerokkuuden ylimpiä sfäärejä hivelevä. Ei voi kuin sanattomana ja
häkeltyneenä ihmetellä, miten Faccini pystyy tähän kerta toisensa jälkeen.
Itsensä ylittämisestä on hänelle tullut harraste ja hänen töistään taidetta.
Hessu reportterina -tarinasarjan seuraava osa ei Faccinin
suorituksen jälkeen oikeastaan raastavampaan paikkaan voisi sattuakaan. Lukija
on saatu euforiseen olotilaan ja haasteena olisi pitää siitä kiinni. Teresa
Radicen ja Stefano Turconin tarina ei ole sarjan historian perusteella lainkaan
otollisella maaperällä. Se on heti lähdössä selvää, ettei Kymmenen pientä
kaimaania Faccinille vertoja pysty lyömään. Hämmästyttävän hyvin se kuitenkin
mukana pyristelee. Agatha Christien klassikkomysteeriin perustuva tarina on
Hessu reportterina -sarjan parhaalla pohjalla laadittu. Sen idea on erinomainen
ja toteutuskin toimiva. Oikeastaan ainoa ongelma tarinassa on, että se etenee
pikakelauksella. Tarinasarjan aiemmissa osissa nopeaa etenemistä loppuun
saattoikin joskus kaivata, mutta tällä kertaa tunnelmointi ja makustelu
olisivat olleet paikallaan. Klassikon ainekset olivat ilmassa. Hyvä tarinasta
kuitenkin saatiin ja ilman muuta jatkumonsa toistaiseksi paras.
Kannen ”Täyttä häkää!” -toteamus ei lehden kohdalla ollut
tuulesta temmattu, mitä voi lähtökohdat nähden pitää suurena, mutta tietysti
mitä iloisimpana yllätyksenä. Suuri pokaalijahti oli numerossa ainoa heikko
lenkki. Voi vain miettiä, mihin mahdollisuudet olisivat olleet ilman jatkuvaa
riippakiveä. Muu sisältö vie laadukkuudessaan kokonaisuudessa huomion.
Tällaisena toteutukseltaan lehden linja olisi erinomaisesti koostettu, mutta
ymmärrettävästi toisto on vaikeaa. Esimerkiksi Hessu reportterina -tarinoiden
kohdalla pelko on, että näin hyvä sarja on poikkeus. Onneksi yksi asia ei ole
poikkeus ja se on todistetusti Enrico Faccinin nerokkuus. Hänen
platinanumeronsa on vuoden, jopa lähivuosien sarjakuvatapauksia.