Aku Ankka Lataamo on saanut tunnustusta, josta kertoo oheinen lehdistötiedotekin:
Me Naiset Joka päivä ja Aku Ankka Lataamo käänteentekevien aikakausinnovaatioiden joukossa
Sanoma Media Finlandin viime vuonna lanseeraamat Me Naiset Joka päivä -konsepti ja Aku Ankka Lataamo ovat mukana kansainvälisen aikakauslehtiliitto FIPPin vuoden 2014 innovaatioraportissa. Molemmat palvelut tarjoavat aivan uudenlaisen tavan viihtyä aiemmin printtiin sidottujen brändien parissa ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla ne totuttavat kuluttajia maksamaan digitaalisista aikakaussisällöistä.
FIPPin Innovation in Magazine Media 2014 World Report esittelee
noin neljäkymmentä käänteentekevää aikakausmedia-alan innovaatiota
ympäri maailmaa. Sanoman Me Naiset Joka päivä -konsepti ja Aku Ankka
Lataamo ovat ainoat raportissa mukana olevat suomalaiset innovaatiot. Ne
on esitelty raportin Mags Making a Buzz -osiossa, johon on koottu
rajoja rikkovia, uutta sisältöä tuottavia ja uudenlaisia tulovirtoja
luovia tuotelanseerauksia.
Viime vuoden kesäkuussa markkinoille tuotu Me Naiset Joka päivä
-konsepti tarjoaa Suomen suosituimman naisten viikkolehden sisällöt
yhdessä monikanavaisessa ja helppokäyttöisessä paketissa. Joka päivä
-tilaukseen sisältyvät Me Naisten kaikki monikanavaiset palvelut:
viikoittain ilmestyvä printtilehti, maailman ensimmäinen mobiili
naistenlehti Me Naiset Plus, Me Naiset Sport -digilehti sekä kaikki
Mimmien maksullinen tabletti- ja verkkosisältö. Joka päivä -tilauksia on
myyty tähän mennessä reilut 26 000 kappaletta, ja konsepti on
laajenemassa myös muihin Sanoma Media Finlandin aikakauslehtiin.
Elokuussa avautuneeseen Aku Ankka Lataamoon on puolestaan koottu
kaikki Aku Ankassa vuodesta 1951 ilmestyneet sarjat – yli 100 000 sivua
suomalaisten rakastamia sarjakuvia. Lukija voi selata tarinoita
hahmojen, aikakausien, piirtäjien tai teemojen mukaan. Aku Ankka
Lataamon hakukone ulottuu kaikkien tarinoiden jokaiseen puhekuplaan ja
taustatietoihin. Palvelu toimii iPadeissa ja Android-tableteissa sekä
selaimessa. Aku Ankka Lataamon tilauksia on tehty jo yli 20 000
talouteen.
”Sekä Joka päivä -konsepti että Aku Ankka Lataamo ovat olleet
kärkihankkeitamme laajojen aikakaussisältöjemme monikanavaistamisessa.
Uraa uurtavat palvelut tuovat brändimme entistä tiiviimmäksi osaksi
lukijoiden päivittäistä mediankäyttöä ja luovat meille uusia
tulovirtoja. Todistamme parhaillaan suoranaista buumia uutis- ja
televisiosisältöjen mobiilikäytössä. Uskomme, että aikakaussisällöt
seuraavat samaa kehitystä, kunhan kuluttajille on tarjolla riittävän
houkuttelevia ja helppokäyttöisiä palveluja, joista Joka päivä ja Aku
Ankka Lataamo ovat erinomaisia esimerkkejä”, Sanoma Media Finlandin
toimitusjohtaja Pekka Soini sanoo.
Aikakausmediaa eniten muokkaaviksi trendeiksi Innovation in
Magazine Media 2014 World Report listaa mobiilin, videon, big datan ja
natiivimainonnan. Raportti ilmestyi nyt viidennen kerran, ja se
julkaistiin FIPP/VDZ/eMediaSF Digital Innovators Summit -seminaarissa
Berliinissä viime viikolla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti