Hae tästä blogista

lauantai 5. huhtikuuta 2014

Aku Ankka Lataamo käänteentekevien aikakausinnovaatioiden joukossa


Aku Ankka Lataamo on saanut tunnustusta, josta kertoo oheinen lehdistötiedotekin:

Me Naiset Joka päivä ja Aku Ankka Lataamo käänteentekevien aikakausinnovaatioiden joukossa

Sanoma Media Finlandin viime vuonna lanseeraamat Me Naiset Joka päivä -konsepti ja Aku Ankka Lataamo ovat mukana kansainvälisen aikakauslehtiliitto FIPPin vuoden 2014 innovaatioraportissa. Molemmat palvelut tarjoavat aivan uudenlaisen tavan viihtyä aiemmin printtiin sidottujen brändien parissa ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla ne totuttavat kuluttajia maksamaan digitaalisista aikakaussisällöistä.
FIPPin Innovation in Magazine Media 2014 World Report esittelee noin neljäkymmentä käänteentekevää aikakausmedia-alan innovaatiota ympäri maailmaa. Sanoman Me Naiset Joka päivä -konsepti ja Aku Ankka Lataamo ovat ainoat raportissa mukana olevat suomalaiset innovaatiot. Ne on esitelty raportin Mags Making a Buzz -osiossa, johon on koottu rajoja rikkovia, uutta sisältöä tuottavia ja uudenlaisia tulovirtoja luovia tuotelanseerauksia.
Viime vuoden kesäkuussa markkinoille tuotu Me Naiset Joka päivä -konsepti tarjoaa Suomen suosituimman naisten viikkolehden sisällöt yhdessä monikanavaisessa ja helppokäyttöisessä paketissa. Joka päivä -tilaukseen sisältyvät Me Naisten kaikki monikanavaiset palvelut: viikoittain ilmestyvä printtilehti, maailman ensimmäinen mobiili naistenlehti Me Naiset Plus, Me Naiset Sport -digilehti sekä kaikki Mimmien maksullinen tabletti- ja verkkosisältö. Joka päivä -tilauksia on myyty tähän mennessä reilut 26 000 kappaletta, ja konsepti on laajenemassa myös muihin Sanoma Media Finlandin aikakauslehtiin.
Elokuussa avautuneeseen Aku Ankka Lataamoon on puolestaan koottu kaikki Aku Ankassa vuodesta 1951 ilmestyneet sarjat – yli 100 000 sivua suomalaisten rakastamia sarjakuvia. Lukija voi selata tarinoita hahmojen, aikakausien, piirtäjien tai teemojen mukaan. Aku Ankka Lataamon hakukone ulottuu kaikkien tarinoiden jokaiseen puhekuplaan ja taustatietoihin. Palvelu toimii iPadeissa ja Android-tableteissa sekä selaimessa. Aku Ankka Lataamon tilauksia on tehty jo yli 20 000 talouteen.
”Sekä Joka päivä -konsepti että Aku Ankka Lataamo ovat olleet kärkihankkeitamme laajojen aikakaussisältöjemme monikanavaistamisessa. Uraa uurtavat palvelut tuovat brändimme entistä tiiviimmäksi osaksi lukijoiden päivittäistä mediankäyttöä ja luovat meille uusia tulovirtoja. Todistamme parhaillaan suoranaista buumia uutis- ja televisiosisältöjen mobiilikäytössä. Uskomme, että aikakaussisällöt seuraavat samaa kehitystä, kunhan kuluttajille on tarjolla riittävän houkuttelevia ja helppokäyttöisiä palveluja, joista Joka päivä ja Aku Ankka Lataamo ovat erinomaisia esimerkkejä”, Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini sanoo.
Aikakausmediaa eniten muokkaaviksi trendeiksi Innovation in Magazine Media 2014 World Report listaa mobiilin, videon, big datan ja natiivimainonnan. Raportti ilmestyi nyt viidennen kerran, ja se julkaistiin FIPP/VDZ/eMediaSF Digital Innovators Summit -seminaarissa Berliinissä viime viikolla.

Ei kommentteja: