Sivut
▼
maanantai 31. elokuuta 2009
Disney ostaa Marvelin!
Niin hulvattomalta kuin tuo kuulostaakin, Disney on tosiaan aikeissa ostaa Marvelin. Lisätietoa saa Comic Book Resourcesin kotisivuilta.
torstai 20. elokuuta 2009
Disney-Beatles elokuva!
Villit huhut kertovat, että Disney olisi tekemässä yhdessä ohjaaja Robert Zemeckisin kanssa uutta digitaalista 3D elokuvaversiota The Beatlesin legendaarisesta Yellow Submarinesta. Jääkäämme mielenkiinnolla odottamaan lisäuutisointia...
Edwin Reimers (1912-2009)
Paljasjalkainen toimittaja (The Barefoot Executive)- elokuvassa tiedottajaa näytellyt Edwin Reimers on menehtynyt. Hän oli kuolleessaan 96- vuotias.
tiistai 18. elokuuta 2009
Disney Worldin esiintyjä kuoli harjoituksissa
Iltasanomat tiedottivat taas kuolemantapauksesta:
Stunt-mies Anislav Varbanov kuoli Indiana Jones -shown harjoituksissa Disney World -huvipuistossa Floridassa.
30-vuotias Varbanov loukkasi päänsä harjoitushypyn epäonnistuttua ja hänet kiidätettiin sairaalaan. Hän kuitenkin menehtyi vammoihinsa sairaalassa.
Varbanov oli jo kolmas Floridan Disney Worldissa kuollut työntekijä viimeisen seitsemän viikon aikana.
47-vuotias esiintyjä kuoli vain viikko sitten pudottuaan lavalta kesken Captain Jack's Pirate Tutorial -shown. Heinäkuussa 21-vuotias huvipuistojunan kuljettaja kuoli kahden junan törmäyksessä.IS
maanantai 17. elokuuta 2009
Virginia Davis (1918-2009)
Aivan ensimmäisissä Walt Disneyn animaatiokokeiluista tuttu Virginia Davis on menehtynyt 15. elokuuta kuluvaa vuotta. Alice's Wonderland- sarjassa Davis näytteli yhdessä animaatiohahmojen kanssa, joka siihen aikaan oli vielä melkoisen häkellyttävää. Myöhemminhän vastaavaa on nähty mm. elokuvassa Kuka viritti ansan, Roger Rabbit?
Davis oli kuollessaan 90- vuotias. Ankkalinnakkeellakin oli ilo olla yhteydessä tämän herttaisen naisen kanssa, mutta valitettavan menehtymisen takia haastattelu jäi kuitenkin tekemättä. Ankkalinnake jää kaipaamaan Davisiä, sillä ilman hänen panostaan ei Disney olisi välttämättä koskaan jatkanut animaatioharrastustaan, jolloin Mikki Hiiri sun muut kaikkien rakastamat hahmot olisivat jääneet luomatta. Tuhannet kiitokset siis, Virginia Davis, ja lepää rauhassa...
lauantai 8. elokuuta 2009
Tulevien lehtien sisältöä...
Tänä vuonna ilmestyy vielä neljä Roope-setä lehteä. Mikäli et malta millään odottaa, tässä vähän lisätietoja näistä tulevista julkaisuista.
Nro 9 (Ilmestyy:4.9.2009): Elokuvaspesiaali.
Nro 10 (2.10.2009): Historia-teemanumero.
Nro 11 (6.11.2009): Mestarien teemanumero.
Nro 12 (4.12.2009): Tarraliite
Lisäksi vähän lisätietoja tulevista Aku Ankka-lehdistä:
Nro 37 (9.9.2009): 40-sivuinen lehti. 4-sivuinen Kuplakisa-liite.
Nro 41 (7.10.2009): Nummisuutari-AKu: Aleksis Kiven syntymästä 175 vuotta.
Nro 43 (21.10.2009): Tutkimusnumero.
Nro 48 (25.11.2009): Joulukalenteriliite ja pakettikortit.
Nro 52 (23.12.2009): 52-sivuinen liite. Rosan Kymmenen Avataren aarre, jota ei Aku Ankassa ennen olla nähty.
Nro 9 (Ilmestyy:4.9.2009): Elokuvaspesiaali.
Nro 10 (2.10.2009): Historia-teemanumero.
Nro 11 (6.11.2009): Mestarien teemanumero.
Nro 12 (4.12.2009): Tarraliite
Lisäksi vähän lisätietoja tulevista Aku Ankka-lehdistä:
Nro 37 (9.9.2009): 40-sivuinen lehti. 4-sivuinen Kuplakisa-liite.
Nro 41 (7.10.2009): Nummisuutari-AKu: Aleksis Kiven syntymästä 175 vuotta.
Nro 43 (21.10.2009): Tutkimusnumero.
Nro 48 (25.11.2009): Joulukalenteriliite ja pakettikortit.
Nro 52 (23.12.2009): 52-sivuinen liite. Rosan Kymmenen Avataren aarre, jota ei Aku Ankassa ennen olla nähty.
perjantai 7. elokuuta 2009
Uusi Ankkalinnan Pamaus on saapunut!
Kaikkien aikojen 21. ja 7. volyymin toinen Ankkalinnan Pamaus on ilmestynyt. Teemana on Taskukirjat ja lehden sisältö on kutakuinkin seuraava:
Taskukirjat syynissä.
Taskukirjojen historia ja sensuroinnit.
Esittelyssä esinäytökset sekä niiden tekijä, vihastuttava Giuseppe Perego.
Esittelyssä ja haastattelussa uusi piirtäjä-kirjoittaja -mestari Casty.
Onko taskarien taso laskenut ja miksi?
Haastattelussa Daan Jippes ja Freddy Milton.
Kotkan Barks, Gottfredson ja Taliaferro -näyttely.
Lehden voi tilata Ankkalinnan Pamauksen omilta sivuilta ja lähitulevaisuudessa myös Zum Teufel- nettikaupasta. Myös vanhoja numeroita on jokunen jäljellä, joten kannattaa tiedustella Pamauksen päätoimittajalta, Timo Ronkaiselta, myös näitä, jollette jo kaikkia lehtiä omista.
Kohta se saapuu - Kaupunginteatterin Maija Poppanen 13. elokuuta
Maija Poppasen teatteriversio on pian täällä. Lisätietoja saat Helsingin Kaupunginteatterin sivuilta. Muistathan varata lippusi ajoissa... Teatterin musiikista vastaa muuten George Stiles ja Anthony Drewe sekä Maija Poppanen- elokuvastakin tuttu Shermanin veljespari, joista olikin juttua taannoin Ankkalinnakkeessakin.
Ankkaa mediassa - Hollantilaisten mestareiden Suomen visiitin parhaat palat
Maailman vanhin yhä ilmestyvä sarjakuva-alan lehti, hollantilainen Stripschrift, on noteerannut hollantilaisten Ankantekijöiden (Bas Heymans, Mau Heymans, Michel Nadorp sekä Wilma van den Bosch) Suomen visiitin. Lehden numerossa 401 on viiden sivun juttu, joka sisältää runsaasti kuvamateriaalia tapahtumasta sekä lisäksi jonkinlaisen pienen artikkelin. Irtonumeroita voi varmaankin kysellä lehden kotisivuilta, mikäli hollantia osaa. Irtonumeron hinta on 6,90€ + oletettavasti postikulut.
John Hughes (1950-2009)
Elokuvaohjaaja John Hughes on menehtynyt. Hughes, joka teki pitkän uran ohjaajana, tuottajana sekä käsikirjoittajana, tunnetaan parhaiten varmaankin Yksin kotona elokuvan käsikirjoittamisesta ja myös tuottamisesta. Disney-elokuvista merkittävipiä lienevät Flubber sekä 101 Dalmatialaista- elokuvan näytelty versio, jotka molemmat Hughes sekä käsikirjoitti että tuotti.
Hughes oli kuollessaan 59- vuotias ja menehtyi sydänkohtaukseen.
torstai 6. elokuuta 2009
Rapunzel tulee, oletko valmis?
Disneyn valmisteilla oleva klassikko-elokuva, Rapunzel, valmistuu hyvää hyvää vauhtia. Ei varmaankaan jää arvoitukseksi, mistä elokuva kertoo. Hyvältää näyttää...
Lisää elokuvasta löydät Walt Disney Animation Studion- kotisivuilta.
Monsterit 2 - tullako vaiko eikö tulla?
D23 EXPO tulee!
Jos sattumoisin olette matkalla Disneylandiin, Anaheimiin, aikavälillä 10-13. syyskuuta, kannattaa pistäytyä D23 Expossa (liput täytyy tosin ilmeisesti ostaa ennakkoon). Ohjelma on nimittäin vähintäänkin mielenkiintoinen. Tilaisuudessa valitaan muun muassa uudet "Disney legendat". Lisäksi mukana ovat varmasti kaikki tärkeimmät henkilöt Disney-yhtiöstä.
Tarkemman ohjelman voit tarkstaa täältä.
Prinsessa ja sammakko raaka-animaationa
Vähän esimakua tulevasta käsintehdystä piirretystä The Princess and the Frog eräänlaisen testianimaation muodossa. Hyvältä näyttää, eikö...
Katso video täältä!
Miten Disney-animaattoriksi opiskellaan?
Disney-animaattorin on osattava ihmisen anatomia täydellisesti, tai ainakin loistavasti, sillä se on ehdoton elinehto alalla. Tässä Floyd Normanin blogista bongatussa kuvassa ilmeisesti opiskellaan ahkerasti naisen anatomisia ihmeitä. Ihailtavaa, kuinka omia taitoja jaksetaan kehittää raskaiden päivienkin ohessa... Ja mikä huomion arvoisinta, ilmeisesti kaverukset (Rick Gonzales ja Floyd Norman) myös nauttivat opiskelun tuomasta tiedosta, jos ilmeistä jotain voi päätellä! Tässä olisi monella koululaisella opittavaa...
Feriolikin kertoo kuulumisiaan
Myös Ferioli on kiireiltään löytänyt hieman aikaa ja on antanut Ankkalinnakkeelle haastattelun.
Missä synnyit ja vartuit?
Synnyin ja vartuin Barcelonassa. Italialainen isäni oli asunut siellä jo muutaman vuoden ennen kuin tapasi espanjalaisen äitini. Opiskelin italialaisessa koulussa Barcelonassa, joten voin sanoa että lapsena sain vaikutteita monista välimeren kulttuureista: italialaisesta, espanajalaisesta ja katalonialaisesta.
Millon aloit piirtämään omia sarjakuvia?
Vaikka aloitin ammattimaisen piirtämisen kahdeksankymmentäluvun alkupuolella, en tehnyt itse Disney-tarinoita ennen kuin vuonna 1982 Topolinolle. En ole vuodesta kyllä ollenkaan varma... [Ankkalinnakkeen tarkistuksen jälkeen vuodeksi varmistuu 1981, jolloin Feriolin ensimmäinen tarina julkaistiin Topolinossa]
Pidätkö ketään Disney-artistia esikuvanasi?
Carl Barks ja Floyd Gottfredson... Pidän heitä edelleen silmällä kun piirrän.
Onko sinulla jotain tiettyä Disney-hahmoa, jota mieluiten piirrät?
Eipä erityisemmin, vaikkakin on muutamia hahmoja joita en mielelläni piirrä, koska jotkut ovat minulle vaikeita piirtää. Esimerkiksi Poliisimestari Sisu hiiriuniversumista, tai ankoista Neiti Näpsä, Roopen sihteeri. Muiden ohella...
Kuinka kauan yhden tarinan piirtäminen kestää keskimäärin?
Käytän noin kolme viikkoa normaalille 12-sivuiselle tarinalle, mutta se riippuu paljon käsikirjoituksista, tarinankerronnan vaikeudesta ja siitä, kuinka täyteen kuvat täytyy piirtää.
Mikä tekee Ankkojen piirtämisestä mieluisaa työtä?
Hyvä käsikirjoitus joka on itsessään jo vakuuttava. Ilman hyvää tarinaa ei ole nautittavia hahmoja.
Työskenteletkö Disney-hahmojen parissa vain piirtäessäsi, vai onko hahmot osa elämääsi myös vapaa-ajalla?
Ei missään nimessä! Kun on työskennellyt melkein 30 vuotta samojen hahmojen parissa, päivä päivältä, yli kahdeksan tuntia päivässä, täytyy pysyä erossa hahmoista ettei kasva mustia pallokorvia tai nokkaa...
Voitko kertoa meille mieluisimman hetkesi Disney-artistina?
Ei ole vain yhtä pientä hetkeä. Normaalisti ne muutamat kuukaudet jolloin tapaan lukijoita ovat hauskoja. On mukavaa tavata ihmisiä jotka pitävät töistäsi. Siitä huolimatta että työni on erittäin rasittavaa (pitää piirtää niin nopeasti ilman lepoa!), tajuan kuinka mukavaa työni on ja kuinka onnekas olen kun saan tehdä tätä työtä.
Ja vielä lopuksi terveisesi Ankkalinnakkeelle
Lämpimimmät terveiseni Ankkalinnakkeen porukalle... Olen jo vieraillut loistavalla sivustollanne. Sääli etten ymmärrä suomea!
Tuhannet kiitokset Feriolille! Muchos gracias, Ferioli!
Missä synnyit ja vartuit?
Synnyin ja vartuin Barcelonassa. Italialainen isäni oli asunut siellä jo muutaman vuoden ennen kuin tapasi espanjalaisen äitini. Opiskelin italialaisessa koulussa Barcelonassa, joten voin sanoa että lapsena sain vaikutteita monista välimeren kulttuureista: italialaisesta, espanajalaisesta ja katalonialaisesta.
Millon aloit piirtämään omia sarjakuvia?
Vaikka aloitin ammattimaisen piirtämisen kahdeksankymmentäluvun alkupuolella, en tehnyt itse Disney-tarinoita ennen kuin vuonna 1982 Topolinolle. En ole vuodesta kyllä ollenkaan varma... [Ankkalinnakkeen tarkistuksen jälkeen vuodeksi varmistuu 1981, jolloin Feriolin ensimmäinen tarina julkaistiin Topolinossa]
Pidätkö ketään Disney-artistia esikuvanasi?
Carl Barks ja Floyd Gottfredson... Pidän heitä edelleen silmällä kun piirrän.
Onko sinulla jotain tiettyä Disney-hahmoa, jota mieluiten piirrät?
Eipä erityisemmin, vaikkakin on muutamia hahmoja joita en mielelläni piirrä, koska jotkut ovat minulle vaikeita piirtää. Esimerkiksi Poliisimestari Sisu hiiriuniversumista, tai ankoista Neiti Näpsä, Roopen sihteeri. Muiden ohella...
Kuinka kauan yhden tarinan piirtäminen kestää keskimäärin?
Käytän noin kolme viikkoa normaalille 12-sivuiselle tarinalle, mutta se riippuu paljon käsikirjoituksista, tarinankerronnan vaikeudesta ja siitä, kuinka täyteen kuvat täytyy piirtää.
Mikä tekee Ankkojen piirtämisestä mieluisaa työtä?
Hyvä käsikirjoitus joka on itsessään jo vakuuttava. Ilman hyvää tarinaa ei ole nautittavia hahmoja.
Työskenteletkö Disney-hahmojen parissa vain piirtäessäsi, vai onko hahmot osa elämääsi myös vapaa-ajalla?
Ei missään nimessä! Kun on työskennellyt melkein 30 vuotta samojen hahmojen parissa, päivä päivältä, yli kahdeksan tuntia päivässä, täytyy pysyä erossa hahmoista ettei kasva mustia pallokorvia tai nokkaa...
Voitko kertoa meille mieluisimman hetkesi Disney-artistina?
Ei ole vain yhtä pientä hetkeä. Normaalisti ne muutamat kuukaudet jolloin tapaan lukijoita ovat hauskoja. On mukavaa tavata ihmisiä jotka pitävät töistäsi. Siitä huolimatta että työni on erittäin rasittavaa (pitää piirtää niin nopeasti ilman lepoa!), tajuan kuinka mukavaa työni on ja kuinka onnekas olen kun saan tehdä tätä työtä.
Ja vielä lopuksi terveisesi Ankkalinnakkeelle
Lämpimimmät terveiseni Ankkalinnakkeen porukalle... Olen jo vieraillut loistavalla sivustollanne. Sääli etten ymmärrä suomea!
Tuhannet kiitokset Feriolille! Muchos gracias, Ferioli!
Daan Jippesin haastattelu
Daan Jippes on eittämättä yksi kaikkien aikojen tunnetuimmista Aku Ankka- piirtäjistä. Onpahan Jippes ehtinyt urallaan tehdä töitä myös Disney-animaatioiden parissa (esimerkiksi Aladdin-elokuva). Ankkalinnakkeella onkin ollut suuri kunnia saada haastatella kyseistä mestaria. Kysymykset vastauksineen voit lukea alta:
Missä synnyit ja vartuit?
Synnyin Amsterdamissa, Alankomaissa lokakuussa vuonna 1945. Asuin siellä 9-vuotiaksi asti. Perheeni muutti sen jälkeen 50 kilometriä etelään päin, lähelle Den Haagia.
Milloin aloit piirtämään omia sarjakuvia?
Ensimmäinen ammattimmaisempi työni oli suunnitella lauantailiite paikalliseen uutislehteen kesällä 1965. 10-vuotiaana valmistui ensimmäinen "pidempi" sarjakuvatarina, jonka käsikirjoitin ja piirsin. Kyseessä oli tällöin 18-sivuinen seikkailutarina. Lyhyen ajan sisällä tarinoita tuli viisi kappaletta lisää.
Pidätkö ketään Disney-artistia esikuvanasi?
Minun "sankarini" Disney-piirtäjistä ovat seuraavat henkilöt 40-luvun taitteesta: Carl Barks, Floyd Gottfredson, Manuel Gonzales (sunnuntai-Mikit), aikainen Paul Murry (Veli Kani, Jose Carioca, Panchico, Pikku Hukka, Mikki Hiiri) ja Harvey Eisenberg (Pikku Hukka, Hiawatha).
Onko sinulla jotain tiettyä Disney-hahmoa, jota mieluiten piirrät?
Aku Ankka on Ankkalinnan "palkitsevin" hahmo, jonka ympärille on mukavinta luoda tarinoita. Kuusi kuukautta sitten tein myös kaksi lyhyempää tarinaa, joiden päähahmona oli Hansu Hanhi. Hansua on hauska käyttää päähahmona, kun hän on niin pöhkö. Hän on vähän kuin Hessu Hopo, mutta ei niin "tarmokas".
Kuinka kauan yhden tarinan tekeminen kestää keskimäärin?
Keskimääräisen tarinan tekemis- ja valmistusaikaa on mahdotonta laskea tarkasti. Ensimmäiseksi tarvitaan aikaa siihen, että tarinan käsikirjoitus tulee valmiiseen muotoonsa. Vasta SILLOIN aloitan piirtämistyön. Juonen hahmottaminen voi joskus kestää tavallista pidempään. Tässä tapauksessa esimerkiksi tarvitaan enemmän tarkkaavaisuutta.
Keskimääräinen aika 10-sivuisen tarinan valmistumiselle on noin 5-7 viikkoa, sisältäen myös toimitukselliseen hyväksyntään kuluvan ajan.
Mikä tekee Ankkojen piirtämisestä mieluisaa työtä?
Akun tärkein ominaisuus käsikirjoittajalle on hänen ALHAINEN ITSETUNTONSA. Aku on aina lähtenyt kohti haasteita, asettaen samalla esteitä epäonnistuakseen niissä. Aku on todellinen seikkailuiden luoja!
Työskenteletkö Disney-hahmojen parissa vain piirtäessäsi, vai onko hahmot osa elämääsi myös vapaa-ajalla?
Aku on osa vapaa-aikaani vain silloin, kun tapaan ihmisiä, jotka pyytävät "pientä piirrustusta" minulta. Esimerkkinä nimmarinjakotilaisuus kirjamessuilla. Mutta voit hyvin kysyä: onko se TODELLA vapaa-aikaa?
Voisitko kertoa meille suosikkihetkesi Disney-artistina?
Minun suosikkihetkeni Disney-artistina ei välttämättä ole ollut sarjakuvapiirtäjänä. Nautin ajasta, jolloin toimin animaatioiden storyboard-artistina. Kun suunnittelin osia elokuvakomedioista, minun täytyi selittää niitä nopeiden luonnostelmien avulla. Voin näyttää animaatiossa paljon enemmän VIVAHDUKSIA kuin sarjakuvan sivulla.
Terveiset fanisivun ystäville!
Tuhannet kiitokset Daan Jippesille haastattelusta! Thanks a million, Daan!
Missä synnyit ja vartuit?
Synnyin Amsterdamissa, Alankomaissa lokakuussa vuonna 1945. Asuin siellä 9-vuotiaksi asti. Perheeni muutti sen jälkeen 50 kilometriä etelään päin, lähelle Den Haagia.
Milloin aloit piirtämään omia sarjakuvia?
Ensimmäinen ammattimmaisempi työni oli suunnitella lauantailiite paikalliseen uutislehteen kesällä 1965. 10-vuotiaana valmistui ensimmäinen "pidempi" sarjakuvatarina, jonka käsikirjoitin ja piirsin. Kyseessä oli tällöin 18-sivuinen seikkailutarina. Lyhyen ajan sisällä tarinoita tuli viisi kappaletta lisää.
Pidätkö ketään Disney-artistia esikuvanasi?
Minun "sankarini" Disney-piirtäjistä ovat seuraavat henkilöt 40-luvun taitteesta: Carl Barks, Floyd Gottfredson, Manuel Gonzales (sunnuntai-Mikit), aikainen Paul Murry (Veli Kani, Jose Carioca, Panchico, Pikku Hukka, Mikki Hiiri) ja Harvey Eisenberg (Pikku Hukka, Hiawatha).
Onko sinulla jotain tiettyä Disney-hahmoa, jota mieluiten piirrät?
Aku Ankka on Ankkalinnan "palkitsevin" hahmo, jonka ympärille on mukavinta luoda tarinoita. Kuusi kuukautta sitten tein myös kaksi lyhyempää tarinaa, joiden päähahmona oli Hansu Hanhi. Hansua on hauska käyttää päähahmona, kun hän on niin pöhkö. Hän on vähän kuin Hessu Hopo, mutta ei niin "tarmokas".
Kuinka kauan yhden tarinan tekeminen kestää keskimäärin?
Keskimääräisen tarinan tekemis- ja valmistusaikaa on mahdotonta laskea tarkasti. Ensimmäiseksi tarvitaan aikaa siihen, että tarinan käsikirjoitus tulee valmiiseen muotoonsa. Vasta SILLOIN aloitan piirtämistyön. Juonen hahmottaminen voi joskus kestää tavallista pidempään. Tässä tapauksessa esimerkiksi tarvitaan enemmän tarkkaavaisuutta.
Keskimääräinen aika 10-sivuisen tarinan valmistumiselle on noin 5-7 viikkoa, sisältäen myös toimitukselliseen hyväksyntään kuluvan ajan.
Mikä tekee Ankkojen piirtämisestä mieluisaa työtä?
Akun tärkein ominaisuus käsikirjoittajalle on hänen ALHAINEN ITSETUNTONSA. Aku on aina lähtenyt kohti haasteita, asettaen samalla esteitä epäonnistuakseen niissä. Aku on todellinen seikkailuiden luoja!
Työskenteletkö Disney-hahmojen parissa vain piirtäessäsi, vai onko hahmot osa elämääsi myös vapaa-ajalla?
Aku on osa vapaa-aikaani vain silloin, kun tapaan ihmisiä, jotka pyytävät "pientä piirrustusta" minulta. Esimerkkinä nimmarinjakotilaisuus kirjamessuilla. Mutta voit hyvin kysyä: onko se TODELLA vapaa-aikaa?
Voisitko kertoa meille suosikkihetkesi Disney-artistina?
Minun suosikkihetkeni Disney-artistina ei välttämättä ole ollut sarjakuvapiirtäjänä. Nautin ajasta, jolloin toimin animaatioiden storyboard-artistina. Kun suunnittelin osia elokuvakomedioista, minun täytyi selittää niitä nopeiden luonnostelmien avulla. Voin näyttää animaatiossa paljon enemmän VIVAHDUKSIA kuin sarjakuvan sivulla.
Terveiset fanisivun ystäville!
Tuhannet kiitokset Daan Jippesille haastattelusta! Thanks a million, Daan!
Victor Haboush (1924-2009)
Haboush tunnetaan varmaankin parhaiten hänen panoksestaan ns. layout-artistina elokuvissa Prinsessa Ruusunen, 101 Dalmatialaista sekä Kaunotar ja Kulkuri. Näiden lisäksi hän toimi taiteellisen johtajan apulaisena elokuvissa Toot Whistle Plunk and Boom sekä Melody, jotka molemmat ovat huippuanimaattori Ward Kimballin ohjaamia (ensimmäinen voitti jopa Oscarin).
Ankkatietäjää kaivataan
Tiedätkö kaiken Aku Ankasta? Sitten tämä uutinen voi koskea sinua:
Ja yhteystiedot ovat seuraavanlaiset, joten rohkeati vain yhteyttä ottamaan:
Kata Sandström
050 571 3969
kata.sandstrom@matilarohrnordisk.fi
Matila Röhr Nordisk
Tallberginkatu 1 A 141
00180 Helsinki
Olemme kuvaamassa elokuussa viikolla 33 (10.8-14.8) Money brain-tietovisailu ohjelmaa Sub-kanavalle. Moneybrain on leikkimielinen visailu ohjelma jossa jokaisessa jaksossa on erilainen kilpailu. Esimerkiksi asiantuntija peli jossa kilpailijalta kysytään tiettyyn aiheeseen liittyviä kysymyksiä. Sattuisitteko tietämään ketään joka haluaisi lähteä testaamaan Aku Ankka -tietämystään? Ohjelmaa kuvataan Helsingissä kaapelitehtaalla ja aikaa kuvauksiin menee noin 2-3 tuntia.
Olethan yhteydessä minuun sähköpostitse tai puhelimitse mahdollisimman nopeasti jos kiinnostusta löytyy!
Ja yhteystiedot ovat seuraavanlaiset, joten rohkeati vain yhteyttä ottamaan:
Kata Sandström
050 571 3969
kata.sandstrom@matilarohrnordisk.fi
Matila Röhr Nordisk
Tallberginkatu 1 A 141
00180 Helsinki