Hae tästä blogista

tiistai 26. tammikuuta 2010

V.A.L.T.A.V.A. räpylänjälki Facebookiin!

Sanoma Magazinesin julkaisema lehdistötiedote:

Aku Ankka -lehti räpylöi Akun päivän kunniaksi 7. tammikuuta Facebookiin, ja ankkakansa otti sankarinsa vastaan avosylin. Jo aiemmin lehden verkkopalvelussa kävijöitä ihastuttanut Sudenpentukenraaliarvonimigeneraattori kuoriutui uudelleen Facebook-sovelluksena ja ilostutti vajaassa viikossa lähes 400 000 ankanmielisen päivää!

Suomen tunnetuin verkkoanalytiikkaguru pitää Ankka-sovelluksen aikaansaamaa liikehdintää ällistyttävänä suorituksena.

– Vaikka muutama brändi Suomessa kerääkin satojatuhansia ihailijoita Facebookissa, ei 400 000 käyttäjän tavoittamista noin lyhyessä ajassa voi millään muotoa vähätellä. Jos kolmannes suomalaisesta Facebookin käyttäjäkunnasta innostuu kokeilemaan Aku Ankan arvonimigeneraattoria, se on ehdottomasti mainitsemisen arvoinen teko. Viraalimarkkinointia parhaimmillaan!, toteaa Director Of Business Insights Steve Jackson verkkoanalytiikan asiantuntijayritys Kwanticista.

Aku Ankka -lehden sivuilla esiintyvät jämäkät sudenpentukenraalit ovat kuuluja komeista titteleistään. Sudenpentukenraaliarvonimigeneraattorin avulla jokainen Facebook-käyttäjä voi luoda esimerkiksi omasta nimestään akumaisen hauskan ja aina oikeakielisen arvonimen – tämä sampo nimittäin hallitsee myös suomen kielen taivutuksen. Tittelin voi myös liittää osaksi omaa Facebook-profiliaan. Esimerkiksi Vilhelmiina voi saada tulokseksi vaikkapa ”V.I.L.H.E.L.M.I.I.N.A. Viehättävän Itsekäs ja Leppeän Hyveellinen Erakko, Luiseva Maapähkinänpaahtaja, Imarteleva Ihovoidekonsultti sekä Nukkavieru Alivaltiosihteeri”. Tai jotain muuta: ihmekone arpoo uusia, erilaisia arvonimiä lähes loputtomiin.

– Generaattorin konsepti ja toimintalogiikka kehitettiin jo 2000-luvun alkupuoliskolla. Se toteutettiin osana Aku Ankan verkkopalvelua ja oli aikansa jymymenestys jo silloin. Päivitetty versio löysi täydellisen jakelukanavan Facebookista ja loppu on historiaa, Aku Ankan internet-päätoimittaja Aki Hyyppä kertoo.

– Vankka brändi ja aidosti sen maailmasta ainutlaatuista sisältöä ammentava sovellus, joka tarjoaa käyttäjälleen välittömän, henkilökohtaisen ja hauskan palautteen. Samalla jokainen uuden tittelin omistaja vie ankkailosanomaa eteenpäin, Juha Mäkinen Sanoma Magazines Finlandin Digital Media –yksiköstä summaa.

Facebook-sovelluksen teknisestä toteutuksesta vastasi FWD Helsinki.

Liika vaatimattomuus ja turhanpäiväinen kursailu ei kuulu ankkamaailmaan Facebookissakaan. Kaverimäärä on kasvanut noin 500 uuden fanin päivätahtia ja on tällä hetkellä jo noin 6300.

www.facebook.com/ankkalinna
www.akuankka.fi

Ei kommentteja: